Utbildning

____________________

Ibland behövs det inspiration och stimulans för att bättre lyckas med de utmaningar man står inför. Vi har som ambition att hjälpa företag och människor att växa för att lättare nå sina uppsatta mål.  Syftet med alla utbildningar är att innehållet är praktiskt användningsbar och att det skapar ett mervärde för både individ, chef och företag. Den ökade kunskapen skall ge till bättre förutsättningar för en bättre affär och lönsamhet. Utbildningarna bygger på praktiska erfarenheter och vetenskapliga teorier

Ledarskapsutbildning

Det ställs stora krav och det är stort ansvar att vara chef och ledare. Du som chef har ingått i ett nytt yrke, du är inte bara specialist inom ditt område, du är även chef/ledare som skall leda och coacha dina medarbetare

Vi går igenom de olika ledarstilarna, konsekvenserna av dem och hur du kan utveckla dig i din ledarroll. Vissa ledarbeteenden är mer effektiva än andra. Framför allt de beteenden som leder till att dina medarbetare, tar större personligt ansvar, känner ökad självständighet och vilja till att utveckla sig.

Butikschefsutbildning

Det ställs stora krav och det är stort ansvar att vara butikschef.  Utbildningen ger dig en bred och användbar kunskapsbas med praktiks träning och teoretiska kunskaper för att framgångsrikt kunna utveckla och leda en detaljhandelsverksamhet.

Under utbildningen får du redskap att utveckla dig själv och ditt ledarskap, få en ökad förståelse hur du kan förbättra försäljning och lönsamhet genom bland annat optimering av yta och hylla, verksamhetsplanering, samt grunderna i marknadsföring och butiksekonomi.

De tre kundmötena

Det är en utbildning som riktar sig till dig som arbetar med försäljning i butik. Vi går igenom grundstenarna för ett lyckat kundmöte med fokus på (mer)försäljning. Utbildningen tar även upp hur du bäst hanterar besvärliga kunder.

Kundmötet är så mycket mer än det personliga mötet. Kunden påverkas även av det första intrycket och i vad vi kallar det” tysta kundmötet”, dvs hur ni bland annat kan påverka kunden positivt genom att det är helt och rent till hur ni exponera

Kategoristyrning

Förbättra ditt kunderbjudande genom kategoristyrning. Category Management är ett kraftfullt sätt att styra sortiment, pris, yta och kampanjer mot ökad försäljning och lönsamhet genom faktabaserade analyser.

Vi går igenom principerna för kategoristyrning samt forskning och studier om kundernas beteende i köpsituationer.

Kursen passar dig som siktar mot att arbeta som kategoriansvar eller dig som redan arbetar med strukturen och vill ha ett djupare perspektiv. Praktiska övningar och diskussioner ingår i kursen. Utbildningen är en tvådagars utbildning.

Affärsutveckling

Investera i kunskap som ger dig bättre förutsättningar att utveckla din affär!

Utbildningen går igenom parametrar som du kan arbeta med för att optimera försäljning och lönsamhet. Grunden är ökad försäljning på befintliga kunder, fler köpande kunder eller ökad lönsamhet.

Syftet med utbildningen är att du skall känna dig bekväm att leda och motivera dina medarbetare, samt att få verktyg att leda utvecklingen. Studier visar att ledarskapet har en stor avgörande faktor på förtagets utveckling

Affärsutbildning är en heldagsutbildning.

Förhandling

Det snabbaste sättet att öka sin lönsamhet är att minska sina kostnader. I vår utbildning lär du dig att förbereda, planera och genomföra lyckade förhandlingar. Det är alltid värt att lägga tid på förhandlingar. har blivit än viktigare att ha kontroll i dag att ta kontroll över sina kostnader.

  • Vad är bra förhandling
  • Hur ser din förhandlingsposition ut
  • Olika typer av förhandlingar och hur de kan påverka dig
  • Förhandlingsprocesser och tekniker
  • Hur kan du skaffa dig fördelar i en förhandling?

Ta chansen att skaffa dig fördelar i förhandlingen och bli en bättre förhandlare. Det här en utbildning som snabbt betalar sig genom lägre kostnader!